۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷

در بنای تاریخی «سرقبرآقا»؛

موزه مطبوعات یکی از روزهای آخر اردیبهشت افتتاح می‌شود

موزه مطبوعات یکی از روزهای آخر اردیبهشت افتتاح می‌شود

موزه مطبوعات در بنای تاریخی «سر قبر آقا» جایی که سعید نفیسی روزنامه‌نگار، ادیب و مورخ معاصر در آن آرمیده است، در یکی از روزهای 27 اردیبهشت (روز ارتباطات و روابط عمومی) و 28 اردیبهشت (روز جهانی موزه) افتتاح خواهد شد.

مجید امرایی، مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فراخوان دریافت آثار فرهنگی و هنری حوزه رسانه و مطبوعات از اواخر سال گذشته گفت: مهلت این فراخوان تا 15 اردیبهشت است و نشریات، موسسات مطبوعات و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با ارائه آثار خود به شعب استانی سرای روزنامه‌نگاران، در تجهیز موزه مطبوعات مشارکت کنند.

وی افزود: تاکنون آثار متعددی از جمله یک مجموعه مفصل عکس از سال 1303 تا 1330 در نشریات مختلف و نیز یکسری وسایل و ابزار و ادوات چاپی را جمع‌آوری کرده‌ایم. همچنین تعدادی نسخ قدیمی از  نشریات چاپ شده در 150 سال اخیر هم در تهران و هم در استان‌های دیگر کشور و نیز دستنوشته‌هایی مختلف از روزنامه‌نگاران قدیمی دریافت شده است. سردیس‌ روزنامه‌نگاران فقید هم که از قبل سفارش داده بودیم، در حال انتقال به موزه مطبوعات است و خود این مکان هم در حال آماده‌سازی است.

امرایی همچنین با اشاره به اینکه بنای در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی موزه مطبوعات یک مکان تاریخی مناسب است که در فهرست بناهای میراث فرهنگی کشور هم به ثبت رسیده است، ابراز امیدواری کرد این مکان در آینده‌ای نه چندان دور پس از گشایش به محلی جالب برای بازدید عموم مردم و به ویژه اهالی رسانه تبدیل شود.

مدیرعامل سرای روزنامه‌نگاران ایران با بیان اینکه موزه مطبوعات ایران یکی از بخش‌ها و واحدهای زیرمجموعه این سرا است، گفت: مدیر موزه مطبوعات هنوز منصوب نشده و فکر می‌کنم این فرد ظرف 10 روز آینده با حکم معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد معرفی شود.

به گفته وی، موزه مطبوعات ایران در یکی از روزهای 27 اردیبهشت (روز ارتباطات و روابط عمومی) و یا 28 اردیبهشت (روز جهانی موزه) طی یک مراسم افتتاح خواهد شد.

موزه مطبوعات ایران در بقعه معروف به «سر قبر آقا» در بافت قدیمى تهران واقع در ضلع جنوبى چهار راه مولوى انتهاى خیابان شهید مصطفى خمینى (سیروس سابق) که در میان باغى تقریبا بزرگ و قدیمى قرار دارد، در حال تجهیز است. بقعه سر قبر آقا مدفن سیدابوالقاسم امام جمعه تهران در عهد محمدشاه و اوایل ناصرالدین شاه و آرامگاه خانوادگی خاندان اوست.

کد خبر 2028790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha